در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟

هندوستان

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

در این چند ساله ارزش روپیه هندوستان پایین آمده و اگر قبلاً با هر دلار می‌توانستید ۳۹ روپیه بگیرد اکنون می‌توانید ۶۰ روپیه دشت کنید. یعنی نزدیک به ۵۰درصد روپیه بیشتری داخل جیب‌تان می‌رود. اگر می‌خواهید بدانید هند چقدر ارزان است تصور کنید که در هند هستید. صبح که از خواب بلند شدید پول‌های‌تان را داخل جیب‌تان بگذارید. حتی اگر جیب‌تان سوراخ باشد و همین‌طور که راه می‌روید پول‌ها از پاچه‌تان به کف کوچه بریزد، آخر شب که تلو تلو خوران به سمت هتل برمی‌گردید، هنوز به اندازه پول یک چایی و سیگار ته جیب‌تان باقی‌مانده است. مگر این‌‌که در هتل ۵ ستاره سکنی گزیده باشید و هر روز یک گله فیل دربست کرایه کنید. فقط به علت وسعت هندوستان اگر بخواهید سرتاسر هند را ببینید هزینه‌ی رفت و آمد‌تان زیاد می‌شود. برای این‌که هزینه‌ی رفت و آمدتان کمتر شود می‌توانید بجای این‌که سوار تاکسی شوید، سوار آن ماشین‌های سه‌چرخه شوید که بهشان می‌گویند “ریکشا”. اما حتی اگر هندوستان جای گران‌قیمتی هم بود ارزشش را داشت که برای دیدن تاج محل و سواحل گوا و ملکه‌ی مارها و شنیدن لهجه‌ی هندی‌ها کوله بار خود را ببندید و عازم شوید.

بلغارستان (یا اوکراین یا رومانی یا گرجستان یا ارمنستان …)

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

خلاصه بلوک شرق اروپا. ارزان‌ترین منطقه‌ی کل اروپا همان کشورهای کمونیستی سابق هستند. در این کشورها هر کسی ۴۰ دلار در جیبش باشد اسمش “پادشاه” است. مثلاً اوکراین که جای نسبتاً خوبی محسوب می‌شود هزینه‌ی هر شب اتاق اجاره کردنش ۸ دلار است (البته تازگی‌ها اوضاعش بدجوری شیر تو شیر شده است). اگر در ایروانِ ارمنستان بخواهید با تاکسی از مرکز شهر به اطراف شهر بروید ۱ دلار هزینه‌تان است. در بلغارستان یک نوشابه رژیمی ۱٫۵ لیتری قیمتش یک دلار است و هر جایی از این کشورها بروید می‌توانید با چند دلار ناقابل به اندازه‌ی خرس بخورید. شاید این کشورها از خیلی جهات در حد کشورهای غرب اروپا نباشند، اما قدم زدن در کوچه سنگفرش‌های این کشورها که مزین به تیرچراغ برق‌های فانوسی است، لحظات خاطره‌انگیزی را برای هر گردشگری برجای می‌گذارد.خوبی این کشورها این است که خلوت‌اند. اگر در رُم بخواهید کنار کولوزیوم بایستید و فیگور اسپارتاکوس بگیرید و عکس بیندازید رهگذران دائم از جلوی دوربین‌تان رد می‌شوند و کفرتان را در می‌آورند، اما در کشورهای بلوک شرق برای پیدا کردن کسی که بخواهد از شما عکس بگیرد باید در روزنامه آگهی بدهید.

یونان

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

حتی قبل از بحران اقتصادی اروپا که یونان را در آمپاس قرار داد، این کشور جزو اروپایی‌های مقرون به صرفه بود. الان که دیگر خیلی بهتر از قبل هم شده است. ساندویچ جیروس اصل یونان دور و بر ۳ دلار است، یک وعده کباب بره ۱۰ دلار، انواع نوشیدنی‌ها زیر ۳ دلار و اجاره یک اتاق زیر ۳۰ دلار است. اگر بخواهند کلاه سرتان بگذارند و زیاد ازتان اجاره بگیرند ۵۵ دلار! به هر حال الان اوضاع مالی‌شان چندان خوب نشده که بخواهند توریست‌ها را خیلی اذیت کنند. طفلک یونان با فرهنگ غنی و معماری‌های چشم‌نواز و سواحل زیبای مدیترانه و دریای سیاه و دریای اژه بدجوری به خنسی خورده است. خدا را خوش نمی‌آید. اگر اهل سفر هستید، بروید آنجا هم خودتان تفریح کنید و هم به نوه‌، نتیجه‌های افلاطون و سقراط نوایی برسانید.

در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟

گواتمالا (یا نیکاراگوئا یا ال‌سالوادور یا …)

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

باور کنید از این فله‌ای معرفی کردن کشورها منظور بدی نداریم. فقط شبیه همدیگر هستند.
اگر دوست دارید در خرابه‌های باستانی سیگار بکشید، با عیال‌تان داخل جنگل وحشی چادر بزنید، موج سواری کنید و غذاهای خوشمزه بخورید، آن‌هم در حالی‌که توریست‌های ژاپنی از منزل‌تان در حین سرپا گرفتن بچه کنار درخت، عکس نگرفته باشند و روی جلد مجله‌ی زن روز ژاپن چاپ نکرده باشند، انتخاب‌های زیادی ندارید. می‌توانید به کشورهای کوچک آمریکای مرکزی یعنی گواتمالا یا ال‌سالوادور یا هندوراس و یا نیکاراگوئا تشریف فرما شوید. در این کشورها هتلش شبی ۱۵ دلار از شما می‌گیرد و شام و نهارش وعده‌ای ۳ دلار است. با همین ۳ دلار می‌توانید سوار اتوبوس شوید و دور تا دور کشور بچرخید و تخمه بشکنید. اگر در این چند کشور خوراکی و تنقلاتی پیدا کردید که بالای ۱ دلار بود مطمئن باشید که شب غذای سنگین خورده‌اید و خواب بد دیده‌اید.البته این کشورها به خاطر آمار بالای جرم و جنایت‌شان کمی خطری هستند. ممکن است در حین این‌که بیرون کافه بر روی صندلی نشسته‌اید و دارید رانی خود را برای بیرون آمدن آخرین تکه‌ی آناناسش تکان می‌دهید، ناگهان دو تا وانت یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست شما چنان ترمزی بکشند که صدای قیــــژ ترمزش باعث ‌شود درجا فاق شلواتان جِــر بخورد. بعد دو گروه آدم گولاخ که اسم‌شان هرمانوس است و تا وسط پیشانی‌شان را خالکوبی کرده‌اند از وانت‌ها می‌پرند پایین و همدیگر را به رگبار مسلسل‌ها … رگبار مسلسل‌ها … رگبار مسلسل‌ها… می‌بندند. این وسط شمای از همه جا بی‌خبر را هم با خودشان به سردخانه‌ی پزشکی قانونی می‎کشانند. البته آش به این شوری هم نیست و اگر نصفه شب در محله‌های جرم‌خیز این کشورها دنبال اجناس خلاف قانون نباشید شناسنامه‌تان به این زودی‌ها باطل نمی‌شود.

اندونزی (در اصل، بالی)

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

بالی یک‌جایی است که حتی برای ساکنین منهتن هم زیادی خارجکی است اما از طرف دیگر دستان کاسب‌هایش برخلاف جاهای مشابه، چندان چسبناک نیست. در مجاورت بالی مناطق دیگری به نام‌های کوتا، سمینیاک و اوبود وجود دارد که قیمت هتل‌هایش سرسام آور است، رستوران‌هایش ارث پدرشان را از شما می‌خواهند و سواحل کثیفش پر از خارجی‌های مست و پاتیلی است که همه‌شان بوی ادرار می‌دهند و عربده می‌کشند.یک وقت خر نشوید که وقت‌ و پول‌تان را در این مناطق خز و خیل به باد فنا بدهید. به بهشت بالی بروید و از فضای تمیز و زیبای آن‌جا لذت ببرید و شبی ۱۵ الی ۲۰ دلار اجاره اتاق بدهید و با ۲ دلار شام بخورید و هر چیز دیگری که دل‌تان خواست را با نهایتاً ۱۰ دلار بدست آورید. به دور از هیاهو و شلوغی، راحت از مناظر شالی‌زارهای برنج، سواحل شن سیاه و سفید، کوه‌های آتشفشانی، کوچه بازار بالی و جنگل‌های پر دار و درخت آن فیض ببرید. بعضی وقت‌ها شنا کردن خلاف جهت آب نه تنها احمقانه نیست بلکه خیلی هم هوشمندانه است.

در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟

تایلند

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

 

هر چند که اسم تایلند خیلی بد درفته است اما در پاتایا و بانکوک نه تنها کسی از پیروان ابوبکر بغدادی نیست که سرشما را مثل ته خیار بِکند، بلکه کسبه‌اش انقدر باانصاف هستند که به صورت استعاری هم گوش‌تان را نمی‌برند. تایلند ارزان‌ترین کشور برای گردشگری است. هتل‌هایش برای همه جور قشر آدم اتاق دارند. مقرون به صرفه‌ترین اتاقی که در هتل‌های تایلند می‌توانید گیر بیاورید دارای تخت خواب، پنکه و حمام و دستشویی مشترک است و شبی ۶ تا ۱۰ دلار اجاره‌اش است. اگر حشره خور باشید با ۵ دلار هم می‌توانید شکم خود را سیر کنید و پشت‌بندش با سر کشیدن یک نوشابه ۱ دلاری، سوسک‌هایی که خوردید را بشویید و بفرستید پایین.تورهای گردشگری معمولی نیز دور و بر ۱۵ دلار خرج دارد. حتی آن جزیره‌های خوشگلی که در بروشورهای تبلیغاتی دیده‌اید را هم می‌توانید سر و تهش را با همین مبالغ هَم بیاورید. هوای گرم، غذاهای دریایی متنوع، تفریحات و سرگرمی‌های جور واجور در کنار مردم خونگرم و خنده‌روی تایلند باعث می‌شود که چیزی برای خوش‌گذراندن کم و کسر نداشته باشید. سواحل و جنگل‎های تایلند به حدی زیباست که فک‌تان می‌افتد. مخلص کلام این‌که اگر هیچ‌کدام از کشورهای بالا را نرفتید، تایلند را حتماً بروید. به بدنامی‌اش می‌ارزد.

 در چه کشورهایی می‌توانیم با روزی کمتر از ۵۰ دلار بگردیم؟ قسمت دوم

در پایان توصیه می‌کنیم خیلی یک جا نمانید. اگر خشتک‌تان ۲ تا شد، به جای این‌که حرمسرا راه بیندازید یا برای خودتان بادی گارد استخدام کنید و ماشین‌تان را اسپرت کنید یا به هر طریق دیگری پول‌تان را صاف داخل مستراح بریزید، سفر کنید و دنیا را ببینید تا وقتی پیر شدید بهتان نگویند پیرهاف‌هافو. بگویند پیردنیا دیده. حتی اگر پول هتل ندارید، شده یک تکه کارتن یخچال پیدا کنید و شب‌ها داخل آن بخوابید اما تا می‌توانید دنیا را بگردید.



:: موضوعات مرتبط: گردشگری ارزان , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری ارزان , تور ارزان , سفر ارزان , جهانگردی ارزان , تور از اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 281
|
تعداد امتیازدهندگان : 98
|
مجموع امتیاز : 98
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: